MICROCONTE PER A NENS QUE LLEGEIXEN COMPULSIVAMENT

"Sempre m’adormo amb la persiana aixecada.

A les 3 de la matinada va sonar el telèfon. Quan vaig obrir els ulls, la lluna plena em va enlluernar. Vaig despenjar. Una veu em parlava des de molt endins:

–Sóc el teu Oracle. La veritat que cerques és dins un llibre. Està escrita. Només et cal temps.

L’endemà em vaig llevar suat i nerviós. Impacient.

Des d’aleshores dormo un màxim de tres hores diàries. La dona m’ha deixat, i m’han fet fora de la feina. M’he traslladat a viure a Alexandria. Llegeixo a un ritme de quatre llibres per setmana. Només em cal trobar la pàgina precisa, la conjunció exacta, la perfecta sopa de lletres que conté la resposta a tots els enigmes. Tinc molt de temps, encara: 50 anys, 2.600 setmanes, 10.400 llibres.

Ah, i m’he fet unes ulleres progressives."

Quant a davidabadú

Vet aquí algú que aspirava a príncep blau i va acabar fent de granota. Que anava per matemàtic i va acabar triant Lletres. Que adorava la literatura i va estudiar llengua. Aquest sóc jo, tècnicament parlant. Escriptor d'interiors, adreçador d'idees, paleta de la llengua i flagell de la mala ortografia. Filòleg i somiatruites. Poca cosa, sí, però ben dita.
Aquesta entrada s'ha publicat en Microcontes i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a MICROCONTE PER A NENS QUE LLEGEIXEN COMPULSIVAMENT

  1. Helena ha dit:

    Así me gusta, que aunque tu afición a la lectura te haya dejado sin trabajo al menos los ópticos podamos seguir trabajando. alguie tiene que llevar el dinero a casa.

Deixa un comentari

