LA PARADOXA

Conta la llegenda que, passejant pels boscos d’Atenes, Sòcrates anava rumiant les seves paradoxes quan, de sobte, una atenenca nua va saltar de darrere un pollancre i li va barrar el pas. La bella donzella es va cobrir els pits decorosament (la llegenda no diu res de la zona púbica) i es va dur un dit a la boca, en senyal de silenci imposat.

-No em fareu callar! –li engegà la mossa.
-Me’n guardaria prou, estimada amiga. –respongué Sòcrates en to conciliador.
-Xxxxt.
-Per què em fas callar a mi?
-Perquè ells em volen fer callar.
-Ells?
-Ells. Els altres. La minoria sorollosa.
-No pas jo, doncs. Parla amb llibertat.
-Si parlo, tu parlaràs també.
-Probablement.
-I llavors la teva veu em farà callar. Per això no parlo.
-Estàs parlant, filla.
-Tens raó. Ja callo.
-Però, si no parles…
-…ningú no em podrà fer callar.
-Ah.
-Exacte.
-I?
-Necessito que tu callis per poder parlar jo.
-Però…
-Que callis!!!… Calla.
-Callo.
-…
-…
-Ara no tinc res a dir.
-Així, tenim mala peça al teler.
-Veus? Tu parles, ergo jo emmudeixo.
-Com ho fem, doncs?
-Callem tots?
-O parlem tots, i així sabrem què vol cadascú i decidirem.
-Ah, va de demòcrata, el senyor…
-Com dius?
-Vols que parlem tots per poder dir que jo també parlo i així fer sentir la teva veu per damunt de la meva i poder decidir el que jo no vull que decideixis si parlem tots! Molt llest!
-Crec que m’he perdut.
-Ho veus? És el que et deia.
-El què?
-Que, si tu parles, jo emmudeixo.
-Ja, però…
-NO EM FAREU CALLAR!!!

Conta la llegenda que Sòcrates es va suïcidar poc després d’aquesta conversa, prenent-se un xopet de cicuta pel mal de cap.

Quant a davidabadú

Vet aquí algú que aspirava a príncep blau i va acabar fent de granota. Que anava per matemàtic i va acabar triant Lletres. Que adorava la literatura i va estudiar llengua. Aquest sóc jo, tècnicament parlant. Escriptor d'interiors, adreçador d'idees, paleta de la llengua i flagell de la mala ortografia. Filòleg i somiatruites. Poca cosa, sí, però ben dita.
Aquesta entrada s'ha publicat en Microcontes i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

